آموزش زبان انگلیسی

کانال آموزش زبان انگلیسی بیسفون

آموزش زبان انگلیسی

کانال آموزش زبان انگلیسی بیسفون

در این وبلاگ پیام های ارسالی از شبکه اجتماعی بیسفون ذخیره می‌شود

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

پاسخگویی

دوستان عزیز زبان آموز در کامنتها سوالاتی مطرح کردند که در اینجا به آنها پاسخ میدهیم.


مخاطبین این کانال, زبان آموزان سطوح مقدماتی و متوسط میباشند و سعی ما بر این است که مطالبی انتخاب شوند که برای این دو گروه مناسب هستند. البته در مورد گرامر, سطح مطالب از مقدماتی تا مرزهای پیشرفته می باشد و اگرچه بعضی از نکات خاص گرامری مطرح نمیشوند اما مطالب ارایه شده نیازهای افراد مختلف (بجز افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته زبان انگلیسی را دارند) را برطرف میسازد.


ویژگی دیگر مخاطبین این کانال, قصد و هدف آنها از یادگیری است. مطالب این کانال برای افرادی در نظر گرفته شده است که قصد دارند زبان انگلیسی را برای طولانی مدت یاد بگیرند تا بتوانند در موقعیتهای مختلف از آن استفاده کنند. افرادی که استفاده آنها از زبان انگلیسی محدود به سفرهای تفریحی چند روزه میباشد و به دنبال جملاتی که مثلا در فرودگاه یا هتل استفاده میشود, هستند باید صبر بیشتری داشته باشند چرا که با این که در آینده به این جملات و عبارات اشاره میشود اما در اولویت اول ما نیستند.


جهتی که مطالب ارایه میشوند به این سمت است که ما در ادامه به مباحث باقیمانده گرامر اشاره میکنیم و در کنار آن با لغات و اصطلاحات پر کاربرد آشنا میشویم. برای تمرین بیشتر گرامر و دیدن نحوه استفاده آنها در جملات, به تدریج متنهایی ارایه میشوند که علاوه بر گرامر با کلمات جدید نیز شما را آشنا میکند


توصیه ما به افراد مبتدی آن است که مطالب گرامر را به همان ترتیبی که ارایه شدند مرور کنند و در مورد کلمات هم سعی ما بر استفاده از لغات ساده بوده است و به تدریج با لغات بیشتر آشنا خواهیم شد. توصیه کلی ما در مورد گرامر, جمله سازیست. سعی کنید از هر زمان که در مورد آن صحبت شد, ۵ تا ۱۰ جمله بسازید. البته در پایان هر مبحث (مثل زمانها) سوالاتی ارایه میگردند که میتوانید میزان تسلط خود را بسنجید


در مورد حجم مطالب هم باید به این نکته اشاره کنیم که بعضی از مطالب مانند گرامر به خاطر تعاریف, مثالها و نکاتی که دارند حجم زیادی میطلبند. در مورد اصطلاحات هم, ما نمیتوانیم فقط معنی اصطلاح را بگوییم. چونکه اصطلاحات هم نکات خود را دارند که نمونه آن را در مورد اصطلاح "Kick the bucket" دیده اید که استفاده از آن در بعضی شرایط حتی باعث ناراحتی طرف مقابل میشود.

البته دلیل مهم و اصلی دیگری نیز وجود دارد و آن ویژگی نرم افزار بیسفون است. هر کسی که عضو کانال میشود, به ۲۰ پست آخر دسترسی دارد و چون ما میخواهیم که هر فرد به بیشترین حجم مطالب دسترسی داشته باشد, از حداکثر فضای ممکن در هر پست استفاده میکنیم و اگر مطالب هر پست را مثلا در ۴ پست بیان میکردیم به هدف خود نمیرسیدیم.

البته دوستان ما در بیسفون در حال کار روی این موضوع هستند و در آینده ویژگی جدیدی به کانال اضافه میکنند که افراد تازه وارد به کل مطالب دسترسی داشته باشند. تا آنموقع ما تا حد امکان مطالب مرتبط را در یک پست قرار میدهیم.


در مورد منابع آموزشی و کمک آموزشی, ما از منبع خاصی نام نمیبریم. اما در مورد مثلا کتاب داستان (یا حتی کتابهای آموزشی), حتما کتابی را مطالعه کنید که خود انگلیسی زبانها نوشته باشند. این موضوع در مورد مهارت شنیداری "listening" مهمتر است. فقط و فقط به انگلیسی صحبت کردن افراد بومی آمریکا یا بریتانیا (ترجیحا آمریکا) گوش دهید و از گوش کردن به انگلیسی صحبت کردن افراد غیر بومی (فارغ از سطح تحصیلات زبان آنها یا اینکه چند سال در کشورهای خارجی زندگی کرده اند) خودداری کنید. در مورد تلفظ آمریکایی, مثلا به انگلیسی صحبت کردن سیاهپوستها گوش نکنید چون هم تلفظ نامربوطی دارند و هم اصطلاحات خاص خودشان را. حتی گوش کردن به انگلیسی صحبت کردن اهالی استرالیا نیز توصیه نمیشود چون آنها هم تلفظ خاص خود را دارند و برای افرادی که در حال یادگیری هستند مناسب نمیباشند. پس از آشنا شدن با لغات کافی, بهترین مرجع شنیداری یادگیری هر زبانی, برنامه اخبار آن زبان,( که در آن از اخبارگویان بومی استفاده میشود میباشد و نه مثلا اخبار انگلیسی که در تلویزیون ما نشان داده میشود) میباشد و البته به تدریج از فیلمهای مناسب هم میتوان کمک گرفت. مثلا کارتونها, چون برای مخاطب کم سن و سال در نظر گرفته شده اند, در مقایسه با فیلمهای سینمایی, از لغات ساده تری در آنها استفاده میشود.



با ما در ارتباط باشید.

  • ۹۴/۰۵/۳۰
  • محمود از گیلان

نظرات (۱)

دوست عزیز و هم استانی
از وبلاگ این جانب دیدن کنید و نظر بدید
منتظرتونم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی