آموزش زبان انگلیسی

کانال آموزش زبان انگلیسی بیسفون

آموزش زبان انگلیسی

کانال آموزش زبان انگلیسی بیسفون

در این وبلاگ پیام های ارسالی از شبکه اجتماعی بیسفون ذخیره می‌شود

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

Historic/Historical2

[کانال آموزش زبان بیسفون]

http://bpn.io/gbpn


پیش از این با نحوه ساختن زمانهای حال ساده و حال استمراری آشنا شدیم. حال به مقایسه و کاربرد آنها اشاره میکنیم:



نکته۱: برای بیان کارهایی که به طور معمول و همیشه انجام میگیرند از زمان حال ساده استفاده میشود:


- I go to work by bus.

- من با اتوبوس به سر کار میروم


نکته۲: برای بیان قوانین علمی و حقایق کلی از زمان حال ساده استفاده میکنیم:


- The Earth rotates around the Sun.

- زمین به دور خورشید میچرخد.


- Smoking harms organs of your body.

- سیگار کشیدن به اعضای بدن شما آسیب میرساند.


نکته۳: در استفاده از قیود تکرار (همیشه, اغلب, به ندرت, هرگز و...) از زمان حال ساده استفاده میکنیم:


- I always/often/seldom go to the cinema.

- من همیشه/اغلب/به ندرت به سینما میروم.


- نکته ۴: به جملات زیر دقت کنید:

- I go to work by bus.

- I am going to work by bus.


- جمله اول برای بیان این مفهوم به کار میرود که من همیشه یا معمولا با اتوبوس به سر کار میروم اما جمله دوم بدین مفهوم است که من "الان" با اتوبوس به سر کار میروم و ممکن است دیروز/فردا طور دیگری به سر کار رفتم/بروم.


نکته ۵: بعضی از افعال هیچگاه به صورت استمراری به کار برده نمیشوند و برای زمان حال آنها, بایستی از زمان حال ساده استفاده کرد: like(دوست داشتن), love(عشق ورزیدن), want(خواستن), understand(فهمیدن), remember(به یاد آوردن), depend(بستگی داشتن), prefer(ترجیح دادن), hate(متنفر بودن), need(احتیاج داشتن), mean(منظور داشتن), believe(اعتقاد داشتن), forget(فراموش کردن)


به جملات زیر دقت کنید:


- I am tired. I "want" to go home.

- من خسته هستم. من میخواهم به خانه بروم.


- I know the man, but I don't "remember" his name.

- من آن مرد را میشناسم اما اسم او را به یاد نمی آورم.


- I don't "understand" what do you mean.

- منظور شما را متوجه نمیشوم.


 جملات بالا با آنکه در همین لحظه در حال اتفاق افتادن میباشند اما با توجه به نکته گفته شده, افعال داخل گیومه را به شکل حال ساده استفاده میکنیم.

  • ۹۴/۰۵/۰۵
  • محمود از گیلان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی