آموزش زبان انگلیسی

کانال آموزش زبان انگلیسی بیسفون

آموزش زبان انگلیسی

کانال آموزش زبان انگلیسی بیسفون

در این وبلاگ پیام های ارسالی از شبکه اجتماعی بیسفون ذخیره می‌شود

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

[کانال آموزش زبان بیسفون]

http://bpn.io/gbpn


آشنایی با زمان حال ساده:

Simple present 


یادآوری: الگوی کلی جملات فعلیه (جملاتی که بیانگر انجام کاری میباشند) و معلوم در زبان انگلیسی به صورت زیر میباشد: (از چپ به راست)

مفعول + فعل + فاعل


* زمان حال ساده به ۲ شکل ساخته میشود:

 

شکل ۱: از am/are/is به همراه یک صفت (یا یک عبارت وصفی) و یا قید مکان استفاده میشود:


- I am happy.

- من خوشحال هستم.


- He is a good teacher.

- او یک معلم خوب است.


- She is here.

- او اینجاست.



شکل ۲: از حالت اول فعل یعنی مصدر بدون "to" استفاده میشود:

- I know him.

- من او را میشناسم.


- He goes to school.

- او به مدرسه میرود.


----


آشنایی با زمان حال استمراری:

Present continuous


* در زمان حال استمراری از "am/are/is" و حالت اول فعل به همراه "ing" استفاده میشود و این زمان بیانگر فعلی است که در همین لحظه در حال انجام شدن و رخ دادن است. در ترجمه فارسی این زمان از عبارت "در حالِ..." و یا از صرف فعل "دارم" استفاده میشود:


- He is walking.

- او دارد راه میرود. (او در حال راه رفتن است)


- I am reading a book.

- من دارم یک کتاب میخوانم. (من در حال خواندن یک کتاب هستم)



توجه: ساختن جملات حال ساده و حال ساده استمراری آسان است اما کاربرد آنها نکاتی دارد که در آینده به آن اشاره میکنیم.

  • ۹۴/۰۵/۰۳
  • محمود از گیلان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی